Sluiten
2ECO communiceert met sommige van haar klanten en leveranciers in een beschermde omgeving op deze website.
Inloggen is daarvoor noodzakelijk.

Hebt u nog geen gegevens ontvangen, neem dan onmiddelijk contact op met uw 2ECO vertegenwoordiger.
Log-in

 

Actieplan bedrijfsverhuis

Een bedrijf of kantoor verhuizen moet niet alleen snel, maar vooral zorgvuldig uitgevoerd worden. Werk daarom een weloverwogen actieplan uit. Door onze gestructureerde aanpak bent u in geen tijd terug aan het werk op uw nieuwe plek. Dat is tijd en geld gespaard.

  1. Als u het zich kan veroorloven, huur dan een full-service bedrijfsverhuizer in:
    Zij hebben ervaring met de verhuis van kantoormeubilair en –apparatuur, opslag van goederen en het beheer van de dossiers. Zij doen wat nodig is om te verzekeren dat zakelijke klanten normaal operationeel blijven.
  2. Vraag online gratis offertes aan:
    Ga online voor gratis offertes van minstens drie professionele verhuizers in de buurt die voldoende zekerheid en verzekering bieden. Verhuisoffertes.be (http://www.verhuisoffertes.be/) en verhuizers.be (http://www.verhuizers.be/) bieden een online de mogelijkheid om meerdere verhuisfirma’s te vinden en te vergelijken. Zo kunt u het bedrijf kiezen dat het beste bij uw wensen en budget past. U kunt offertes aanvragen voor bedrijfsverhuizing, kantoorverhuizing en internationale verhuizing.
  3. Werk een tijdslijn uit:
    Onderzoek wat er allemaal dient gebeuren tot drie maanden op voorhand. Werk een projectplan uit waarbij de relaties tussen activiteiten duidelijk worden. Dit lijkt evident maar meestal loopt één en ander mis. Veel activiteiten zijn immers afhankelijk van andere (bvb. Het meubilair kan niet verhuisd worden voor het nieuwe voltapijt werd gelegd).
    Vorm een team dat deeltaken op zich zal nemen. Werknemers met gespecialiseerde of relevante kennis krijgen dan specifieke taken met duidelijke deadlines. Veel bedrijven stellen hiervoor een matrix op om de rollen en verantwoordelijkheden toe te kennen aan degenen die betrokken worden in het proces. Wanneer deze matrix gereed is dient deze te worden goedgekeurd door de directie. Gedurende deze fase is het ook belangrijk dat er een reglement wordt opgesteld waarin wordt omschreven wat de bevoegdheden zijn van alle betrokkenen. In de meeste organisaties kan men het huisvestingsteam in twee hoofdgroepen onderscheiden: de projectgroep en de stuurgroep.
    Download en lees de volledige checklist >>
  4. De organisatie van de feitelijke verhuizing:
    Om een effectieve inhuizing te kunnen realiseren moet er per afdeling een verhuiscoördinator worden aangewezen. Aandachtspunten zijn:

    Het informeren van de werknemers - elke werknemer dient geïnformeerd te worden over de verhuizing, verhuisdatum, de nieuwe werkplek en de afdelingscoördinator.
    Het informeren van overige partijen - informeer ook niet-werknemers over de datum en tijdstip van uw voorgenomen verhuizing, zoals bijvoorbeeld de verhuurder/eigenaar, leveranciers.
    Zorg ervoor dat er liften beschikbaar zijn en laad- en losplaatsen toegankelijk zijn.
    Het opslaan of weggooien van materiaal - afdelingshoofden dienen aan te geven wat kan worden weggegooid en wat kan worden opgeslagen.
    Het inpakken en het stickeren - in samenwerking met uw verhuizer worden instructies opgesteld voor het personeel over de inpakwijze en het stikkeren van meubilair en dozen.
    Opstellingstekeningen voor de plaatsing van het meubilair - uw interieurontwerper of architect moet een speciale set inhuistekeningen produceren waarop plaatsing- en ruimtenummers zijn aangegeven ten behoeve van het inhuizen.

  5. Speciale hulp:
    Het kan voorkomen dat u extra hulp nodig hebt om zaken van wanden te verwijderen, meubilair te demonteren en apparatuur af te koppelen.
  6. Beveiliging:
    Tijdens de verhuizing loopt uw inventaris een verhoogd risico op diefstal. Daarom is het verstandig om beveiligingsbeambten in te huren.