Ben jij op zoek naar een unieke opkoper die flexibel & transparant is? Ontdek de 3 stappen die leidde tot een succesvolle bedrijfsverhuis bij een multinational als Geberit

Sam Van TreeckProjecten 2020Leave a Comment

Lees hoe 2ECO zich profileerde als unieke opkoper om een multinational als Geberit bij te staan bij hun bedrijfsverhuis

1. Aanpassen aan de behoeften & noden van de klant.

Van in het begin was het duidelijk dat Geberit een unieke opkoper zocht dat het gehele deel van het magazijn wilde opkopen. Vaak sturen bedrijven verschillende offertes uit naar verschillende opkopers, kiezen dan één uit die het beste past bij de behoeften & noden van het bedrijf.

In dit geval zocht Geberit naar een opkoper die voor het totaalpakket ging & voor een totaaloplossing kon zorgen. Het gigantisch magazijn met over de 1000 resterende materialen schrikte sommige opkopers af, waardoor meeste opkopers enkel een oplossing zullen bieden voor bepaalde items die zij waardevol achten.

2. Oplossing op maat, efficiëntie & innoveren

2ECO profileerde zich door een oplossing op maat te bieden voor de klant. Traditioneel gezien verloopt een inventaris van het materiaal dat verkocht wordt bij een bedrijf ter plaatse. Deze keer hadden we ons aangepast aan het moderne magazijnsysteem dat in gebruik was.

Via de unieke productnummers van de items in stock kon je de volledige productbeschrijving op de website vinden. Een enorme uitdagende administratieve job die we bij 2ECO met beide handen hebben aangepakt.

Hierdoor hebben we niet enkel tijd en nodeloze kosten bespaard, maar hebben we als bedrijf ons uniek gepositioneerd om in de toekomst andere bedrijven in de Industrie te begleiden bij het verhuizen van hun bedrijf of magazijn.

3. Transparantie – flexibiliteit – communicatie

Wij geloven bij 2ECO altijd in een transparante samenwerking met de klant, met de nadruk op “samenwerking”. Dit houdt in dat wij als opkoper daadwerkelijk geloven dat beide partijen er positief moeten uitkomen en niet slechts 1 partij.

Klanten merken dit ook snel op dat we “straight tot he point”, transparant en flexibel zijn. Omdat we ons op zo’n unieke manier positioneren kunnen we verschillende soorten projecten aannemen : kleine, grote of spoedprojecten.

Het project begon te lopen tijdens het begin van de lockdown in maart. Dankzij het flexibel optreden bij 2ECO hebben we een groot deel van het administratief werk via telewerk kunnen voorbereiden. De afhalingen van de verkoop verliep zeer vlot dankzij de ervaren hoofdmagazijnier die alles tot in de puntjes had voorbereid & klaargezet.

Verder verliep de communicatie met Geberit langs beide kanten goed en zijn we blij dat het management op ons kon rekenen om een groot stuk van hun magazijn leeg te maken ter voorbereiding van hun verhuis.

Heb je met een spoedverhuis te maken bij uw bedrijf? Lees de 3 punten die 2ECO handhaafde tijdens een verhuis op korte termijn bij “QRF”

Sam Van TreeckProjecten 2020Leave a Comment

Heb je met een spoedverhuis te maken bij uw bedrijf? Lees de 3 punten die 2ECO handhaafde tijdens een verhuis op korte termijn bij “QRF”

1. Flexibiliteit t.o.v. de noden & wensen van de klant

Bij 2ECO krijgen we dagelijks klanten met verschillende noden & problemen. Een spoedverhuis komt wel vaker voor.. Als opkoper doen wij telkens ons best om ons flexibel op te stellen t.o.v. elke klant.

2. Bij een spoedverhuis lopen (meestal) de kosten op

In dit geval zaten we bij “QRF” met een spoedverhuis.Het pand moest op korte termijn leeg (1-2 weken) wegens een verhuis.

Afhankelijk van de agenda & planning hebben we toch een 4-tal weken nodig om kosten te drukken voor de klant. Na wat gepuzzel in de agenda zijn we tot een overeenkomst gekomen om op zeer korte termijn de klant uit nood te helpen.

Er werd transparant uitgelegd wat de kosten zouden zijn als er meer tijd was en wat de kosten zijn in een spoedsituatie.

De behoeften & noden van de klant zijn vaak zeer specifiek en hier doen we altijd ons best om tot een overeenkomst te komen.

3. Elke samenwerking is een kans voor een langdurige klantenrelatie

Elk project bij een nieuwe of bestaande klant bezien we altijd als een samenwerking. Het gevoel van een langdurige klantenrelatie is wat we willen meegeven tijdens onze samenwerking.

De opdracht verliep bij “QRF” zeer vlot. We zijn blij dat we de deadline dat de klant had konden respecteren, waardoor het spoedproject vlekkeloos verliep.

Hoe kan u de beste professionele verhuizers vinden bij een relocatie van uw bedrijf?

Sam Van TreeckBedrijf verhuizenLeave a Comment

Hoe kan u de beste professionele verhuizers vinden bij een relocatie van uw bedrijf?

Professionele verhuizers verlichten uw werk

Een professionele bedrijfsverhuizer kan de relocatie van uw bedrijf beduidend minder stresserend maken.

Hij kan instaan voor alle activiteiten.

Bijvoorbeeld:

  • inpakken van alle activa
  • inladen van de verhuiswagen (inclusief het vervoer)
  • plaatsen van de meubelen
  • uitpakken van de verhuisdozen

Of hij kan enkel deeltaken op zich nemen.

Het is dus belangrijk dat u de juiste partner vindt

Read More